Fællesskabets Fortællinger
Af Line Madsen, lærer og faglig vejleder, Københavnsområdet
Vi står midt i en afgørende overgang for den danske folkeskole. Aktuelle tal fra BUPL og Folkeskolen.dk tegner et alvorligt billede af pædagogmangel, faldende uddannelsessøgning, svigt af børn med svære vilkår, usikker lærerautoritet og fald i børns sundhed efter pandemien. Så hvad betyder det helt konkret? Og hvordan kan vi som lærere, pædagoger...
Af Anders Høeg, lærer og AKT-vejleder.
Der, hvor der ikke var tavle!
"Han lærte mest dér, hvor der ikke var tavle."
Hvordan stærke relationer mellem lærere og elever kan blive folkeskolens største styrke i en tid med nye udfordringer.
Hvordan vi sammen skaber stærke bånd for børns læring og trivsel
Teknologibruger, relationsskaber og læringsguide – kan én lærer det hele?
Fra straf til forståelse: Hvordan vi kan fremme børns trivsel og adfærd i folkeskolen
Praktiske fag i folkeskolen: En bro mellem teori og virkelighed









